Kontaktný formulár – Aký vplyv má počet polí na konverzný pomer

Kontaktný formulár je jeden z najdôležitejších elementov na webstránke. Mnoho firiem robí jednu veľkú zásadnú chybu. Snažia sa vložiť do kontaktných formulárov čo najviac dôležitých informácií.

Problém však nastáva na strane užívateľov (potencionálnych zákazníkov). Nikomu sa nechce vypĺňať dlhé polia formulárov, po prípade dávať súkromné informácie, navyše ak ešte nemá záujem o daný produkt/služba akurát chce zistiť nejaké informácie.

V takomto prípade práve príliš dlhý formulár dokáže množstvo potencionálnych zákazníkov odradiť a prejsť ku konkurencií, ktorá má jednoduchý formulár.

príliš dlhý kontaktný formulár

Ďalší problém môže nastať aj v prípade, že užívateľ má záujem vyplniť kontaktný formulár ale práve kvôli množstvu vyplňovacích polí spraví v niektorom z polí chybu, čím sa kontaktný formulár neodošle ale vyzve užívateľa, že niektoré pole nebolo správne vyplnené.

V najhoršom prípade ani nie je označené, ktoré pole je chybné, takže frustrovaný zákazníko odíde aj keď mal reálny záujem.

Podobný prípad som riešil s jedným klientom. Po UX analýze v Hotjar som cez heatmap zistil, že je pomerne dosť kliknutí na odoslanie formulára ale miera konverzie je nízka. Na základe tohto zistenia sme spravili 2 eventy cez Google Analytics:

  1. wpcf7mailsent – kontaktný formulár bol úspešne odoslaný
  2. wpcf7invalid – kontaktný formulár kvôli chybným poliam nebol odoslaný.
google analyics event odoslany formular

Na základe týchto eventov sa potvrdila moja hypotéza, že kvôli množstvu polí je úspešne odoslaných len 51,9% kontaktných formulárov.

Skrátili sme teda formulár len na najpotrebnejšie polia – Meno,Priezvisko, číslo, email a o aký zákrok ide.

kontaktný formulár s minimom poli

Výsledky skrátenia polí v kontaktnom formulári

1.Pomer úspešne odoslaných formulárov vzrástol na 73% (oproti 51,9%)

kontaktný formulár - chybne vyplnené polia

2. Nárast mieri konverzie po minimalizovaní vypľnovacích polí v kontaktnom formulári

miera konverzie po uprave kontaktneho formulara